DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Mesleki Eğitim ve Uygulama II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 201
Güz
0
10
5
7
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında, uygulamalar yaparak öğrendiklerini pratik ile pekiştirmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir.
  • Çocuklarla etkin iletişim kurabilecektir.
  • Eğitim kurumunda fiziksel ortamı tanıyıp gerekli araç-gereçleri ve teknolojileri kullanabilecektir.
  • Sınıf içinde yaratıcı düşünme, sorun tanımlama, analiz etme ve çözüm üretebilme becerisi geliştirebilecektir.
  • Okul öncesi eğitim programında yer alan etkinlikleri uygulayabilecektir.
  • Farklı gelişim gösteren çocukları engel türlerine göre ayırt edebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders okul öncesi ve özel eğitim kurumlarında yaratıcı düşünme ve yaratıcı drama etkinliklerini, oyun etkinliklerini, planlayıp uygulayabilmeyi kapsamaktadır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, dersin tanıtımı, öğrencilerin uygulamaya hazırlanması, portfolyoların organizasyonu
2 Günlük Etkinlikleri Gözlemleme
3 Günlük Etkinlikleri Gözlemleme
4 Günlük Etkinlikleri Gözlemleme
5 Günlük Etkinlikleri Gözlemleme
6 Günlük Etkinlik Uygulama /Zihinsel Engelli Birey Etkinlik Uygulama
7 Günlük Etkinlik Uygulama /Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Birey Etkinlik Uygulama
8 Günlük Etkinlik Uygulama/Bedensel Engeli Olan Birey Etkinlik Uygulama
9 Günlük Etkinlik Uygulama/İşitme Engeli Olan Birey Etkinlik Uygulama Formu
10 Günlük Etkinlik Uygulama/Yaygın Gelişimsel Bozukluğu Olan Birey Etkinlik Uygulama
11 Günlük Etkinlik Uygulama/Grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve uygulama
12 Günlük Etkinlik Uygulama/Grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve uygulama
13 Günlük Etkinlik Uygulama/Grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve uygulama
14 Günlük Etkinlik Uygulama/Grup ya da bireysel eğitim için etkinlik planlama ve uygulama
15 Final
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Laura E. Berk . ( 2013)Bebekler ve Çocuklar- Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa.\ Nuray SENEMOĞLU (2005). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.\ Akçamete, A.G (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Ankara:Kök.
Önerilen Okumalar/Materyaller Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Ed. Diken, İ.H), PegemA Akademi, Ankara.\\ http://ttkb.meb.gov.tr/program2.aspx/program2.aspx?islem=1&kno=202

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
14
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
16
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
10
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
1
15
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
14
1
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
10
    Toplam
199

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

X
7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

X
11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest